Vrabie versus Mihaila – studii de Jurnalism

In prezent fara o facultate nu prea poti sa faci ceva (cu toate ca poti) sau in orice caz nu esti privit la fel de serios. Cand vine vorba despre master, atunci lucrurile chiar se schimba: daca nu il ai facut lumea te intreaba de ce nu il ai, cand l-ai facut nimanui nu ii pasa.

Putini sunt cei care inca din primul an de facultate si-au stabilit traiectoria in viata profesionala incat sa nu mai aiba nevoie de alte indrumari educationale.

Pentru cei care vor continua sa citeasca, noi ne referim la doua institurii pentru studii superioare: Facultatea de Jurnalism din cadrul Universitatii Hyperion si Masterul Jurnalism Tematic de la Facultatea de Jurnalism si Stiinte ale Comunicarii – una privata, cealalta de stat.

Ce parere ai despre facultatile urmate pana acum?

Vrabie

Studii de jurnalism?

Inainte sa termin clasa a 12-a am vrut sa ma fac copywriter. Am aflat de la verisoara mea ca Facultatea de Jurnalism avea cursuri de publicitate in anul 3. Nu eram un om tocmai informat din moment ce nu stiam de Facultatea de Comunicare si Relatii Publice. Acolo se face publicitate. Din cate stiu eu.

In timpul primului an de jurnalism am aflat ca imi place radio-ul si ca eram chiar bun. Ma rog, eram chiar potrivit datorita vocii mele. La sfarsitul primului an mi-am inceput colaborarea cu Radio 3 Net “Florian Pittis”. O colaborare ce s-a dovedit fructuoasa si de lunga durata. Am lucrat si pe la diferite televiziuni unde am realizat diverse emisiuni. Am trecut prin destul de multe formate: matinal, talkshow, divertisment.

Dar unde este Facultatea de Jurnalism? se pot intreba unii dintre voi. Pai este acolo in spate, alaturi de un modul de masterat in Jurnalism Tematic. Ce inseamna asta? Inseamna si mai mult jurnalism. Corespondente de razboi, jurnalism european, jurnalism economic, sportiv, transmisiuni in direct si multe altele. Cursuri ce te invata destul de multe sau chiar putine lucruri. In functie de ce anume iti doresti sa faci in viata. Adica sa inveti sau sa lucrezi.

Sincer sa fiu, as recomanda sa lucrati. Nu de altceva, dar ce invatati din carti nu veti putea pune prea mult in practica, pentru ca nu aveti mult timp la dispozitie. In jurnalism totul inseamna ‘acum’ sau ‘mai repede’. Sunt cateva notiuni de baza, pe care le veti invata in primele luni de facultate. Restul este facultativ, degeaba si din belsug. Poate exagerez eu pentru ca nu am fost foarte incantat, dar nu cred ca sunt foarte departe de adevar.

Nu alegeti jurnalismul daca vreti sa deveniti vedete. Nu alegeti jurnalismul daca nu vreti sa lucrati pe bani putini. Nu alegeti jurnalismul daca nu tineti la corectitudine. Nu alegeti jurnalism daca vreti un program fix si lejer.

In schimb, il puteti alege daca va place munca ce va pune la incercare. Puteti deveni corespondent de razboi, pentru adrenalina. Puteti deveni jurnalisti sportivi, pentru a fi mai aproape de sporturile voastre preferate. Puteti deveni stiristi, pentru a informa lumea corect. Puteti deveni ‘prompteriste’ pentru a va agata diversi fotbalisti si a intra in ‘lumea buna’.

Alegeri sunt la fel de multe ca si variantele. Recomandat ar fi sa alegeti varianta cea buna!

Mihaila

Sa faci sau sa nu faci Jurnalism.

Ce sa te astepti in sesiune: prima parte si a doua parte.

Ce implica un proiect de licenta in Jurnalism.

Momentan eu am doar experienta unei facultati, sper ca in curand sa incep si un master in domeniu.

Lasă un răspuns

