Ghid de eticheta moderna urbana

Deja nu mai este strain nimanui faptul ca multi petrecem considerabil de mult timp accesand retelele de socializare sau adoptand principiul eco si mergand pe jos. Ca fan al codului bunelor maniere sunt ferm convinsa ca daca exista reguli de conduita si in mediul virtual ar trebui sa existe un astfel de cod si ca daca exista reguli pentru soferi, ar trebui sa fie cateva si pentru pietoni.

Petrecand atat de mult timp pe internet, respectiv pe Facebook, este ca si cum am trai acolo si, deci, de ce sa nu fim cat mai “civilizati” din punct de vedere al etichetei tehnologice. Nu este grav daca nu stiai de astfel de reguli sau nu vrei sa le respecti, nici in viata de zi cu zi oamenii nu o mai fac, insa draga pieton asculta-ma macar odata.

Cu toate acestea, eu m-am gandit ca ar fi distractiv sa incepem sa adunam o serie de idei care poate cu timpul vor alcatui un ghid de eticheta moderna urbana pentru cei care nu vor renunta niciodata. Daca vrei sa contribui cu alte “norme”, te invit sa imi lasi un comentariu.

“Unii oameni arunca umbre, iar altii aleg sa traiasca inconjurati de ele. ” – Donald Trump, “Nu renunta niciodata!”

Social Media

Fotografia ta principala nu ar trebui sa fie un logo. Daca esti “institutie” nu ar trebui in primul rand sa ai un astfel de cont, ci o pagina speciala.

Cand iti faci cont pe un site de socializare deja este invechit “trend-ul” sa nu iti pui si poza cu tine, mai bine nu il mai faci. Nu merge nici una cand inca iti stergeai mucozitatile de lenjeria patului. Este o regula de la sine inteles pe care multi probabil ca o stiti, totusi multi nu o aplica.

Nu esti obligat sa accepti prietenia nimanui, nici unei persoane pe care o cunosti.

Promovarea pe Facebook este in toi, insa spammingul pe wall este a big no no!

Sursele conteaza foarte mult intr-un astfel de mediu, nu uita sa le treci oriunde ai naviga. (Facebook, Twitter)

Pe bloguri poti posta cat vrei tu si pe Facebook (3-4 postari), pe Twitter oamenii au tendinta sa dea “unfollow” celor mai galagiosi din gasca.

Pentru cei care au bloguri: puneti share-ul pentru Facebook si Twitter! Stiu ca multi nu vreti sa va “vindeti” in asa mod, dar este usor pentru oameni sa isi arate aprecierea asa.

Reguli pietonale de bun simt

Prima si cea mai importanta regula pe care am invatat-o din greselile altcuiva: daca eu ca sofer te invit sa traversezi si cu toate ca tu ai dreptul preferi sa imi faci cu mana sa trec eu, lasa-te! Daca in apropiere se afla un politist si vede ce s-a intamplat eu imi voi pierde carnetul.

Cum regulie se aplica mai mult pentru trecerile nesemaforizate, urmatoarea norma de bun simt suna asa: nu traversa pe diagonala! Dureaza mai mult sa traversezi si deja am oameni in spate care ma claxoneaza ca ti-am cedat dreptul.

Daca ai trotuar foloseste-l!

Nu sta pe o trecere sau in apropierea ei daca intentia ta nu este sa traversezi. Eu sunt obligata sa incetinesc si o voi face degeaba.

Cu toate ca este un gest dragut, nu imi multumi ca te las sa traversezi cand asta este dreptul tau. Mi se pare rusinos ca am ajuns in stadiul in care pietonii sa aprecieze ca ii lasam sa treaca.

Nu rade batjocoritor daca cu toate ca trecerea este semaforizata si tu ai rosu, eu totusi te las sa treci. Am invatat din experiente de acest gen ca nu ai cum sa stii ce ganduri sinucigase au unii oameni.

Cand dau cu spatele o sa vezi ca am niste beculete care clipesc, ele se numesc avarii si inseamna ca ti-as fi recunoscatoare daca in acel moment nu ai trece fix prin spatele masinii pe care o conduc.

Nu traversa strada prin locuri nepermise si nicidecum fix prin spatele masinii mele, nu ai de unde sa stii ca nu voi pune o frana brusc.

Nu merge cu viteza melcului pe trecerea de pietoni nesemaforizata doar ca sa imi faci mie in ciuda.

Una dintre cele mai mari greseli pe care le fac pietonii in intersectii nesemaforizate, si in special noaptea, este sa traverseze fara sa se asigure ca nu vin masini din ambele parti, atunci cand strabtate strada fix pe coltul ei. Pentru masina este punct mort si nu te vad bine – la propriu si la figurat!

Lasă un răspuns

