Vrabie versus Mihaila – Ultimul Harry Potter

Harry Potter and the Deathly Hallows Part II

Este inevitabil să nu vorbim despre această serie de cărți și filme care după mai bine de un deceniu ia sfârșit. În sfârșit vor spune mulți. Nu îmi este rușine să recunosc că eu una am toate cărțile în bibliotecă și nici faptul că am achiziționat cinci din cele opt filme apărute. Aștept cu nerăbdare să îmi întregesc și colecția cinefilă.

Cu ocazia “Premierei de gală” (delicii culinare aici) care a avut loc aseară la IMAX (AFI Palace Cotroceni), cele două părți – Vrabie și Mihăilă – au avut ocazia să vadă ultimul film Harry Potter.

Ce părere am avut noi despre “Harry Potter and the Deathly Hallows Part II”, în cele ce urmează.

Vrabie

Seria Harry Potter este alcătuită din:

  1. Piatra Filozofală
  2. Camera Secretelor
  3. Pocalul de Foc
  4. Prizonierul din Azkaban
  5. Ordinul Phoenix
  6. Prințul „Dezvirginat” (Semipur)
  7. Talismanele Morții Partea I
  8. Talismanele Morții Partea II

Nu am fost niciodată fan al acestei serii. Nu am citit cărțile, nici nu am pus mâna pe vreuna. Nu am plâns la finalul sau începutul vreunui astfel de film. Nu am tremurat când Harry Potter era bătut, lovit sau când sângera. Nu am văzut toate aceste filme, ci doar primul în mai multe reprize și ultimele două la cinematograf.

Când am văzut Talismanele Morții Partea I, m-am gândit că micul Harry a crescut și a adus puțină „întunecime” universului creat de J.K. Rowling. Ieri am avut șansa să văd în format IMAX 3D și partea a II-a, finala Talismanelor Morții și respectiv a seriei.

Acest film a evoluat mult și se simte că se adresează tinerilor nu doar copiilor. Este la propriu un film pentru copii și adulți deopotrivă. Este un film lejer, cu replici ușoare, de aventură dar excelent realizat din punct de vedere vizual.

Școala Hogwarts este acum întunecată, dărăpănată și înconjurată de Dementori. Oamenii sunt mai răi, animalele nu mai sunt prietenoase și mediul este presărat de pericole mortale. Universul nu mai zgârie, ci este pregătit să omoare direct. Este un film ce nu trebuie să îl ratați, mai ales în format IMAX, chit că sunteți fani ai seriei sau nu. Pe pălăria mea de vrăjitor de vă mint!

Mihăilă

Seria Harry Potter nu mai este demult decât pentru fani, pentru cei inițiați. Este o serie de filme despre care o să se vorbească multe decenii de acum înainte și, cu toate că eu nu mi-aș lăsa copiii de 10 ani să vadă un astfel de film (un pic violent), cărțile merită introduse în viața celor mici.

Ca cititor al acestei serii lumea creată de autoare, J.K.Rowling, mereu o să mi se pară fascinantă. Trebuie să îl pârăsc pe dl. de sus care mă întreba aseară “oare cum descrie autoarea scena cu <<roller coaster-ul>> din banca Gringotts? Chiar mi s-ar părea fascinant în scris”. Scenariul filmelor este și el oarecum schimbat față de carte, fiecare regizor dorind să își lase amprenta.

Ultimul film “Harry Potter and the Deathly Hallows Part II” s-a terminat repede după părerea mea. Ca un mic fan (nu înrăit, nu țin minte toate detaliile), trebuie să recunosc că m-a făcut să mă pierd într-o altă lume. Un univers în care nu tronează mereu binele, dar în final reușește să învingă, ca în orice basm. Admit faptul că citind cartea nu am mai stat cu sufletul la gură în anumite scene, însă filmul merită văzut – de preferat la IMAX (m-am îndrăgostit).

Ca o paranteză. Cu toate că evenimentul de aseară nu se ridică la nivelul premierelor din alte țări, în special Anglia și America, acesta a avut copilași, fotografii, reporteri, brownies și nu în ultimul rând fani deghizați în personajul preferat. La final, aceștia au fost chiar și premiați pentru creativitatea lor la capitolul costume și machiaj.

P.S. Pentru a-i satisface curiozitatea dl. Vrabie am căutat pasajul în carte. Se vorbește despre un fel de căruță pe șine care se tot învârte printr-un labirint, aceasta merge din ce în ce mai repede, făcând mult zgomot.

Un gând despre &8222;Vrabie versus Mihaila – Ultimul Harry Potter&8221;

Lasă un răspuns

