Camera 7: Monoloagele unei studente la jurnalism – Part II

Oficial s-a mai încheiat o sesiune, cea cu numărul șase și, odată cu ea, ultimul an de facultate. Nu a fost un moment așteptat și nici nu pot spune că termin cu aceeași emoție ca în clasa a XII-a, motiv pentru care nu am fost prezentă la absolvire.

Cu toate acestea, cum v-am obișnuit din prima mea confesiune de acest tip, câteva amintiri din această sesiune și ce am mai “învățat”:

  1. Cu două clădiri a câte opt etaje fiecare la unele examene nu am avut loc într-o singură sală – asta pentru că nu am venit devreme (a se citi cu o oră înainte) ca să ocup loc și astfel s-au creat câte două săli pentru examene. Este oare normal?
  2. Față de anii anteriori aceasta mi s-a părut cea mai grea sesiune, supraveghere riguroasă și corectări oarecum obiective. Oare cum o să fie la examenul de licență din iulie?
  3. Am învățat că și după 15 ani de studii există oameni necizelați, care încă nu vin pregătiți la examene: foi și pix – nu vă speriați nimeni nu se așteaptă ca ei să și învețe.
  4. Un om normal când întârzie ia liftul, la noi în Universitate liftul te face să întârzi și mai mult.
  5. Cum holul, baia și sala de curs devin “fumoare”.
  6. Cum sesiunile de vară ar fi trebuit să fie puse cu o lună mai devreme precum în acest an – ultimul, așa eviți ca sala să nu devină saună. Presimt că recuperăm în iulie.
  7. Ce materii am făcut în cei trei ani, pentru cei interesați: Anul I – Întroducere în sistemul mass media, Informatică (te învață ce face fiecare buton), Radio și Tv sunt materii de bază timp de cinci semestre, Sintaxa discursului, Engleză vs. Franceză, Științe politice, Jurnalism și terorism, Istoria presei, Tehnici de redactare, Tehnici de colectare și investigare jurnalistică, Sistemul european al drepturilor omului, Științe politice, Economie, Introducere în teoria comunicării. Anul II – Etica și deontologia presei, Genurile presei scrise, Editarea în limbaje de specialitate, Fotojurnalism, Managementul general al informației și comunicării, Geopolitică și violență globală, Drept constituțional, Semiotică, Multimedia, Dreptul comunicării, Internet, Conceperea și elaborarea ziarului, Metode și metodologii de cercetare în științele comunicării. Anul III – Psihologia comunicării, Informare manipulare și dezinformare, Publicitate, Introducere în relații publice, Agenții de presă, Istoria civilizațiilor, Fundamente ale științelor sociale, Presă și actualitate, Formatarea emisiunilor tv și Istorie politică.
  8. Cum nu mă satur să zic mulțumesc Cristina Băzăvan – un mentor chiar si pe blog.

Prima parte o gasiti aici.

Un gând despre &8222;Camera 7: Monoloagele unei studente la jurnalism – Part II&8221;

Lasă un răspuns

