Camera 6: Fragmente dintr-o zi insorita

Stătea pe iarbă, într-o zi de primăvară timpurie și cum nu putea să se gândească la ce trebuie să scrie, a început să pună pe hârtie câteva gânduri. Deși natura îi dădea o stare de optimism, iar gâzele o invitau la dans, gândul îi fugea mereu la furnicarul ei din față – familia.

Și iată ce a mai rămas din acele gânduri, în urma unei seri cu foc de tabără.

*

“Ma întorc la un vechi crez – ne naștem, trăim și murim singuri. Cu toate acestea, de curând mi-am dat seama că toți avem menirea noastră. Chiar cred că suntem pe acest Pământ cu un scop precis. Și dacă am învățat ceva de-a lungul vieții, acel lucru este că nu poți lupta cu destinul. Când ceva trebuie să se întâmple, așa o să fie, însă la timpul potrivit.”

*

“Viața este un miracol. De aceea ea te pune la multe încercări și te împovărează cu corvoadele pe care știe că le poți duce în spate. Chiar dacă tu nu ești de aceeași părere, ea tot o să te testeze. ”

*

“Observ pe zi ce trece că oamenii uită să zâmbească. Uită să se bucure, iar clepsidra timpului nu-i iartă. Aș vrea să strig câteodată: se scurge! Trezirea!”

*

De ce un războinic are multe așteptări? Întreabă copilul cu ochii mari, așteptând nerăbdător răspunsul.

După ce a supraviețuit bătălia, se aștepta să se întoarcă și să-și reia locul așa cum l-a lăsat, cu mult timp în urmă. Dar nu a putut. Nimeni nu l-a lăsat. Și deși l-au obligat să-și ridice iar armura, ei nu vedeau că în spatele ei, el avea capul plecat.

Războinicul s-a întors rușinos, însă nu făcuse altceva decât să-și urmeze inima și se intreba, la rândul său, <<dacă pasărea Pheonix are puterea să renască din cenușă, pe mine oare de ce nu mă lăsați? Încerc și eu să-mi recapăt un loc în lume, un loc pe care mult timp l-am crezut pierdut, să mă integrez măcar într-un tipar. De ce nu mă lăsați?!>>

Nimic nu mai este straniu, nimic nu mai trebuie să fie rușinos. Lumea aceasta a văzut destule.

<<Sunt o contradicție în termeni pe două picioare, dar tu nu mă vezi>>. Zice războinicul uitându-se într-o oglindă, care reda atât imaginea lui, cât și a lumii. <<Sunt un copil visător ce caută adrenalina în puterea libertății și un războinic care s-a săturat să fugă.>>

Și războinicul nostru chiar era în căutarea unui cămin stabil, un loc unde știa că se poate întoarce mereu. Ocrotit și extaziat de siguranța acelui cămin, știa că poate să-și strângă aripile libertății până la următorul apogeu interior.

*

“Curios cum ea, femeia, te-a făcut să dormi iepurește. Cât de evidentă este dorința ta să deții controlul și, în același timp, frica ta cea mai mare. Dormi câte puțin, ca un animal care simte că a hibernat prea mult și trebuie să recupereze.”

*

“Ce este o casă fără geamuri? Întreabă iar copilul cu ochii mari.

Casa fără geamuri redă statutul social. Este ca o invitație directă la ce ai reușit să faci până în prezent.”

*

“Cu ochii mari și arătând cu degetul, copilul se încumetă și pune o întrebare – de ce bărbatul acela își asumă rolul de cap al familiei moderne, chiar și atunci când rolul nu îi este oferit? Orice Enciclopedie ar trebui rescrisă din când în când.

Și revine cu o alta – de ce femeia de azi nu își mai permite să își ia un timp pentru a-și linge rănile? Podul de piatră s-a dărâmat…”

*

“Îmi este frică de schimbări, pare să zică oglinda. Am învățat multe însă nu știu cum să mă uit în mine și să-mi iau un timp să analizez înainte de a acționa și a arăta adevărul meu. Când trebuie să dau dovadă de înțelepciune, să demonstrez că am învățat din greșeli, ridic un zid vechi de cărămidă cu vorbe amare și grele.  În schimb, evoluția mi-a demonstra de nenumărate ori, că după colț există un zid de cărămidă mult mai puternic. De unul singur nu se poate răzbate, până și pentru a forma o cameră ai nevoie de patru pereți. Am nevoie de o familie.”

Lasă un răspuns

