Luna femeii – inceputul in martie si dupa 1989

Dacă am lansat blogul de ziua mea și atunci am povestit un pic despre cadoul părinților mei, primit cu o zi înainte de Moș Nicolae, de data aceasta o să vorbesc despre un alt cadou. Pentru mine 8 Martie (da cu literă mare, pentru că este ceva special), este ziua Mamei – poate când o să devin și eu una, o să mă încadrez în această categorie, până atunci mă mulțumesc cu 1 martie.

Martie este luna în care, după calculele mele, am fost concepută. Luna femeii, pentru mama mea, cred că a fost una și mai specială, aflând că urma să devină mămică pentru a doua oară. Cei doi “creatori” mi-au zis că am fost un copil așteptat. Că amândoi și-au găsit împlinirea odată cu vestea că am fost concepută, și mai mult odată ce au văzut că sunt fetiță – primul lor copil a fost un băiețel.

Îmi pare rău că nu am mai găsit vechile caiete ale mamei, în care după o zi grea, își descărca focul interior în scris. Dar cu drag, când sunt sentimentală, mă întorc la carnețelul meu de naștere – atât eu, cât și fratele meu avem unul.

Chiar dacă știu că am fost dorită, iar părinții mei formau și încă formează o echipă pe cinste, nu pot să nu mă gândesc că am venit pe lume, după o perioadă grea, în special din punct de vedere politic.

“Tu iubita mea te-ai născut după ce eu mi-am terminat toate treburile profesionale și așteptam să vină clipa primului semn.”

Dacă este să-i găsesc mamei mele comparația cu un animal, acela ar fi o leoaică. Sunt cele mai de temut creaturi, după părerea mea. Liniștite, au grijă de puii lor și își lasă partenerul să se dea în “stambă”, încercând să apere teritoriul. Iubesc și se dăruiesc inconștient, însă se pot întoarce 180 de grade când simt că ceva nu este bine.

Femeia.

Mă uit în carnețel și văd cât de tipicară este. Nota tot ce se petrecea cu mine, pentru că fiind obosită, să nu uite ceva. Într-un capitol dedicat botezului meu a punctat că atunci când am intrat in biserică ploua, iar după ce am fost botezată a ieșit soarele. Pentru ea a fost un motiv de bucurie și de noroc, toate lucrurile din jur le ia ca semne, fie ele bune sau rele.

“Am petrecut frumos, într-un cadru liniștit, față de neliniștea care încă mai domina în București.”

Timpul trece și cu ochii înlăcrimați mă gândesc că mama îmbătrânește – lucrul pe care îl disprețuiește cel mai mult. Ca orice mamă, ca orice femeie, se necăjește când sufletește are energie, dar fizicul îi zice că este timpul să predea ștafeta – timp de vreo 5 ani ea mereu zicea că are o vârstă, refuza adevărul. Pentru asta și pentru multe alte lucruri o iubesc și de 8 martie îi doresc liniște.

“Azi 03.12.1990 – mă gândesc că peste doua zile te-am văzut prima dată și nici acum nu pot să cred cât de repede a trecut acest an, plin de atâtea evenimente politice și de transformări radicale în viața tuturor oamenilor. Următorul an se apropie din ce în ce și noi vrem să te faci și mai mare și mai mare.”

Acum când și eu o mai supăr, fără să-mi dau seama, îmi arată o fotografie de când sunt mică și spune “Aia este fetița mea, pe ea o puteam ocroti.”

Fetița care a început cu gonga, totan, cacalu, cavete, pacatu și mumale, acum a ajuns să scrie aceste lucruri, pentru a vă aduce la cunoștință iar, câte un pic despre mama ei.

EA – modelul meu în viață și femeia alături de care știi că poți să faci tot ce-ți propui.

EU – “Dacă plângi vin trei pitici/ Din beteală de arnici/ Şi te ceartă că nu vrei/ Să vorbeşti puţin cu ei/ Şi te ciup dacă scânceşti/ În loc să asculţi poveşti/ Dacă râzi vin şapte flori/ Care s-au trezit în zori/ De la tine-n ochişori.” (Prima mea poezie de la grădiniță.)

Mulțumesc mamă.

Un gând despre &8222;Luna femeii – inceputul in martie si dupa 1989&8221;

  1. Blame my gender and perhaps my sentimental state, dar chiar mi-au dat lacrimile putin citind postul asta. :]
    Uite d-asta e atat de important sa documentam cat mai mult din ce traim, ce gandim, nu stii ce impact poate sa aiba candva.

Lasă un răspuns

