Vreau sa ajung la radio – la Radio 3Net Florian Pittis

Pătratul petrece – 1 an de 1 martie

Sunt pentru a doua oară într-un studio de radio (prima oară am ajuns în redacția lui radio Zu și defapt înainte fusesem în trecere pe la ProFM). De data aceasta însă sunt într-o situație mult mai subiectivă.

Mi-a plăcut locul odată cu primul pas făcut în clădire (asta după ce m-am chinuit să parchez, vechea mea problemă), când fiind 1 martie am fost întâmpinată cu floricele. Apoi am fost luată cu asalt de atâtea nume noi, încât toată ziua am făcut referire la “prima persoană pe care am cunoscut-o”, “omul îmbrăcat nu știu cum” și așa mai departe. Regret că nu pot să țin minte mai repede numele.

Am urcat și la etajul cu studiourile (într-un lift care a făcut doar pe jumătate trecerea vintage), eu mi-am găsit un loc și cu laptopul în brațe, am început să mai scriu din când în când câte o recenzie la ce se întâmpla pe Pătratul On Air. Ca să continui într-o variantă tipică mie, uitați câteva idei scrise pe repede înainte:

  • La început au fost probleme tehnologice, care i-a speriat pe cei doi pătrați (cum era să anuleze emisiunea și să-i trimită înapoi pe cei 5 invitați?). Echipă care să se ocupe de partea tehnica este, sunt oameni profesioniști si foarte haioși, adică cu mine una au fost. Cu toate acestea, oameni fiind, nu vor să facă peste ceea ce sunt plătiți să facă.
  • Nu vreau să mi se taie capul, eu oricum privesc totul din afară, nu știu exact care este situația internă. Ce am văzut sunt două persoane, Marius Stoica și Eugen Vrabie un pic stresate și o echipă tehnică mult prea liniștită că sistemul picase. În final aceștia au scos-o la capăt și totul a decurs bine.

Trebuie să vă previn că primii invitați au recunoscut sus și răspicat că nu sunt persoane matinale. Acestea fiind zise…

Julius Constantinescu  (dailycotcodac.ro) – referitor la omul care s-a căsătorit cu o pernă “Este mai bine așa, că dacă se căsătorește cu o femeie, după un an aceasta devine un pat cu baldachin, așa știe că o să rămână doar o pernă”.

Al doilea invitat al primei laturi, a fost Teo (stand-up comedy). Delicios de ironic și zeflemist, ca întotdeauna – “Încă mi se spune ca la nobili <<de la Deco>>”. Din păcate, fiind încă în lumea lui Moș Ene (era ora 12), nu a dat tot ce se știa că are mai bun.

Ca o paranteză, ce am putut să observ în cele 4-5 ore cât am stat în redacție, este faptul că familia Radio 3Net este una unită și oamenii care fac parte din ea ar trebui să țină capul sus, asta dacă cumva nu o fac încă.  Părerea mea este că trebuie să fie mândri de ce au în jur și cred că este locul ideal unde să-ți începi o carieră în radio. Pentru că suntem români, continui cu o vorbă din popor “frate frate, dar brânza este pe bani”, ca mai peste tot și în acest caz “socoteala de acasă, nu se potrivește cu cea din târg” – las la atitudinea voastră să înțelegeți.

Acum că am încheiat cu clișeele, sunt muult prea mulți oameni în jurul meu, în timp ce încropesc acest post pentru blog.

Actorul Bogdan Marhodin mi-a făcut o impresie bună încă de când a venit. Cu el am apucat să vorbesc cel mai mult și chiar este cât se poate de sincer și de uman. A fost foarte drăguț și profesionist în timpul emisiunii, având chiar și un moment în care a lăsat modestia la o parte și s-a mândrit cu faptul că un scurmetraj în care joacă acesta, participă la premiile Gopo, din 28 martie.

Deși a zis că nu are emoții, că este obișnuit cu acest gen de evenimente, s-a văzut clar că emotivitatea își mai arăta colții din când în când. Ce am putut să observ din prima clipa, este faptul că vorbește cu o mare ușurință, cu toată lumea.

Înainte să intre în direct pentru latura a doua, adică cea dedicată filmului, am aflat că vor fi câteva castinguri drăgălașe în această toamnă, deci multă baftă! Mai mult, Bogdan a dezvăluit în emisiune “mi-aș dori să joc într-un film cu țărani”, însă rolul său de suflet ar fi într-un film de acțiune psihologic sau poate chiar într-unul de genul lui “Black Swan”.

Al patrulea invitat, dl. Emanuel Lăzărescu (Redactor Șef al site-ului cinefan.ro), a avut momente când „dacă tăcea filozof rămânea”, cu toate acestea, și-a revenit repede când a venit vorba despre filme, astfel și-a arătat latura sa profesionistă. Privind obiectiv (deși am recunoscut la început că natura prezenței mele acolo a fost una cât se poate de subiectivă), chiar a venit cu câteva glume drăguțe înainte să intre în direct –

„haideți băieți că eu trebuia să fiu în Călărași acum”.

Ce mai țin eu minte din această latură, esta că primul trailer dat acum un an pe post de Eugen, a fost cel al filmului Wolfman (a primit Oscar-ul pentru machiaj). Și ca să facem o revenire la ce se pricepe dl. Lăzărescu mai bine, despre acest film a zis că deși are un cast bun, filmul a fost slab și că mai bun este originalul.

Tot la capitolul „din lumea filmului”, am înțeles că Emanuel Lăzărescu a fost prezent la Berlin și că pentru Oscar, el ținea cu filmele The Social Network și cu True Grit. Dând dovadă de un profesionism galant, după emisiune, a trimis un mesaj de mulțumire, în care a spus că totul a fost „cool”.

Latura de film, după părerea mea, a fost cea mai bună. Cei doi invitați echilibrându-se la capitolele drăgălășenie și cinism – în orice caz, bunătatea o sa triumfe mereu.

După aceea lucrurile încep să devină un pic mai neclare pentru mine. Mulți oameni care se plimbau prin studio și tot ce țin minte este apariția dintr-o dată a ultimului invitat, Andrei Vulpescu  (vedeta.ro). Intervenție ce a fost urmată de concertul memorabil, în direct, al lui El Negro.

Pe final, mai spun doar că petrecerea Pătratul din acea seară va rămâne în istorie – este drăguț să vezi cum se adună toți oamenii apropiați.

Emisiunea Pătratul, înseamnă Eugen Vrabie, Marius Stoica și cele patru laturi (știri goale, film, muzică, monden), de luni până vineri, între orele 13-15, doar pe Radio 3Net „Florian Pittis” – un radio în culori, incă din 2004.

Lasă un răspuns

