Noapte alba – noapte Oscar 2011

Astăzi este o zi “reminiscentistă” cum îmi place mie să zic. Am început să trag o liniuță mentală și să analizez tot ce s-a întâmplat în ultimul an. Am crescut și am făcut-o în mediul în care, acum un an, voiam să-l las în urmă. Nu m-a lăsat el, știa că locul meu este aici.

De ce vorbesc despre trecut fix în acest moment și de ce titlul care include și noaptea Oscarurilor – una dintre cele mai importante nopți pentru un cinefil? Ca să înțelegeți mai bine, totul are legătură cu acest post: elena mihăilă – internship la tabu – săpt. 4 (nedormit pentru că voiam să văd Oscarurile, fugit la ședința de cover pentru numărul cu Avatar – Iulia Vântur și multe alte lucruri drăgălașe, vorbe încurajatoare pe care încă le păstrez cu mine și mă motivează).

Internship-ul l-am terminat cu brio și a însemnat într-un fel lansarea mea oficiala într-ale Jurnalismului. Iar acum, după un an, încă lupt să-mi fac mereu loc, de data aceasta aici și ca editor part-time (intrefete.ro), cu o mare curiozitate de ce-mi rezervă viitorul.

Până acum lucrurile cele mai bune din viața mea au venim în momentele când nu mă așteptam. Mulțumesc!

Acum să revenim la Oscaruri!

Desfășurătorul evenimentului văzut prin ochi obosiți, deci a se scuză greșelile și faptul că o să scriu în idei simple.

Pentru început, trebuie să recunosc că au fost atâtea speculații, încât nu m-au surprins câștigătorii. Se știa cine o să câștige, dar poate poate mai sperau unii că o să se întâmple un miracol – îmi pare rău pentru filmul True Grit că nu a luat nimic.

Pe urmă trebuie să menționez că, față de anul trecut când l-am văzut pe Hugh Jackman dansând de mult prea multe ori, show-ul de data aceasta sau mai bine zis co-prezentarea, a fost cât se poate de simplă și haioasă.

1. Pentru cel mai bun film – King’s Speech (4 Oscaruri în total)

2. Cel mai bun actor – Colin Firth (King’s Speech)

Multumesc că m-ai făcut să văd toate filmele tale, odată ce am vizionat serialul Mândrie și Prejudecată, din anul 1995.

3. Cea mai bună actriță – Natalie Portman (Black Swan)

Aceasta a ținut un discurs foarte frumos și ce mi-a râmas în minte a fost faptul că a mulțumit familiei, prietenilor și iubirii ei, de la care a primit rolul vieții – acela de a fi mămică.

4. Cel mai bun director – Tom Hooper (King’s Speech)

Și uite așa am aflat că ideea filmului i se datorează mamei sale, care a văzut o piesă de teatru cu același subiect.

“It’s not the load that breaks you down, it’s the way you carry it.” Lena Horne

A fost un moment drăgălaș când actrița Anne Hathaway (prezentatoarea), s-a bâlbâit, însă și-a revenit repede zicând “drink at home”.

“Smile whats the use of crying” – ce am reținut din momentul Celine Dion (a cântat)

Gwyneth Paltrow prea încearcă să le facă pe toate, acum a devenit și cântăreață. Însă până la urmă, bravo ei!

5. Cel mai bun cântec – “We belong together” (Toy Story 3 – 2 Oscaruri, a mai luat pentru film animat)

6. Cel mai bun montaj – The Social Network (3 Oscaruri – a mai luat pentru scenariu adaptat și pentru cea mai bună coloană sonoră)

7. Efecte vizuale – Inception (4 Oscaruri – a mai luat două pentru sunet și încă unul pentru imagine, era normal.)

Aici a fost un moment când au parodiat muzical un pic anumite filme: Harry Potter, Twilight, Toy Story. Un moment de parodie a fost și la începutul Oscarurilor.

Dacă ceva nu-mi place, acest lucru sunt discursurile seci, de rutină. Cu toate acestea, am avut parte și de unele haioase, spuse pe fast forward – ca cel al regizorului scurtmetrajului “God of love”, Luke Matheny. Și de altele dedicate soțiilor, pe acestea le ador.

8. Oprah a prezentat premiul pentru cel mai bun documentar – “Inside Job”.

*inside joke* Cine credea că Chuck are voce?

9. Cel mai bun actor în rol secundar – Christian Bale (The Figher: 2 Oscaruri, acest film a mai luat și pentru actriță în rol secundar)

Filmul acesta chiar merita și în special Bale. Trebuie să vedeți pelicula și să observați cât i s-a dedicat. In plus, acest moment a fost și mai memorabil, pentru că pe covorul roz (cum a ținut să sublinieze Justin Timberlake, chiar era roz, nu roșu), pe lângă faptul că nu s-a sinchisit să se bărbierească, a zis că îi pare rău de filmele în care a jucat și care nu au primit publicitatea pe care o meritau. Christian Bale a ținut un discurs cât se poate de emoționant, iar în momentul când i-a mulțumit soției sale, acesta a început să plângă.

Au fost și momente ciudate, când am auzit-o pe Helen Mirren zicând “idiot” în franceză sau când dintr-un discurs a ieșit “so fuckin’ easy” (actrița, câștigătoare a Oscarului în rol secundar, din The Fighter), dar și cele de genul – James Franco îmbrăcat într-o rochie roz, aducând un pic a Marilyn Monroe.

Dintre toate cele 24 de categorii, pe care le cuprinde Oscarurile, pe final îmi mai aduc aminte o propoziție dintr-un discurs, cu care am empatizat – “the writer’s speech, terrifying” (The King’s Speech).

De ce am râs la început?

  • Anne Hathaway a zis că anul acesta, este anul lesbienelor – The Kids are alright, Black Swan.
  • Atât mama acesteia, cât și bunica lui James Franco au fost în sală și au avut câte o replică de zis – “Anne stand up straight!”
  • Anne a mai “făcut-o” odată cu “In the old days, you got naked, you got nominated”. Glumind că anul acesta ea nu a fost nominalizată, deși rolul ei din Love and other drugs, este cât se poate de revelator.
  • Sandra Bullock a avut și ea rolul ei “Tonight, I’m voting for me to have a good time” și așa a fost.

P.S. Când mă fac mare vreau să – click!

Un gând despre &8222;Noapte alba – noapte Oscar 2011&8221;

Lasă un răspuns

