Camera 3B: DallesGo – Curs de stilism si tendinte

Luna a doua

Și da, am continuat cursul, cel mai probabil o să îl și termin (3 luni), pe principiile:

  • Am făcut deja o lună, nu pot să mă opresc aici, mai ales că nu-mi place să încep ceva și să nu termin când se poate.
  • Trei luni trec repede, mai ales că am și timpul liber necesar.
  • Nu pot spune că m-a uimit ceva până acum, dar speranța moare ultima.
  • O diplomă în plus nu strică nimanui, asta dacă se dau mici diplome la sfârșit.
  • Aștept ultimul curs cu nerăbdare, aparent acesta o să fie cel mai profi de până acum.

Până atunci uite ce s-a întâmplat în luna a doua.

Prima săptămână – Pălie și marii designeri

După părerea mea, pe care o să o susțin până la sfârșit, cheia cursului este Marian Pălie. Acum că am scăpat și de gândul acesta, gata să trecem la treabă.

Dacă ai fonduri și vrei să intri mai mult în lumea modei, cartea Fashion Now No. 2 de la editura Taschen este pentru tine – este considerată una dintre Bibliile modei. Iar dacă esti cinefil, am aflat că este un must să vezi documentarul despre marele YSL – “L’amour fou”.

Luand în considerare titlul de mai sus, cred că vă puteți da seama că la cursul acesta, am discutat despre marii designeri, despre persoanele care au ridicat moda la rangul de industrie. Puteți să citiți despre partea frantuzească mai mult aici – mirajul caselor de modă.

Ce am aflat nou, chiar nu mă gândisem la asta până acum, sunt grupurile mari de modă: LVMH Moet Hennesey (Louis Vuitton, Moet, Krug, Fendi, Donna Karan, Marc Jacobs, Celina, Sephora), Prada Group, PPR (Gucci Group: Gucci, YSL, Balenciaga, McQueen, Puma) – puțini sunt independenți.

Bonus moda masculină: Rick Owens – Monastic couture, Walter Van Beirendouck – Read my skin.


A doua săptămână – Fibrele textile

Pentru cei care nu știu, o să fac un mic rezumat despre fibrele textile. Ele sunt de trei feluri:

  1. Naturale – de origine vegetală (bumbacul, cânepa, ramia) care ard repede, de origine animală (lâna, părul de capră sau cămilă, mohairul) acestea ard lent și mai rămâne mătasea naturală (tot de origine animală – viermi de mătase).
  2. Artificiale – mătasea vâscoză (celuloza), mătasea cuproamoniacală, mătasea acetată (vinil) și lâna artificială (cazeina).
  3. Sintetice – fibre poliesterice (perdele, lenjerie corp, cravate), poliacrilonitrilice (PAN: tricotaje), polipropilenice (covoare), policlorură de vinil (industria textilă) și gata promit ultimele sunt cele din alcool polivinilic (înlocuirea bumbacului).

La sfârșit a urmat practica, ne-am jucat cu haine și cu manechine. Parcă eram copilași iar și ne jucam cu papuși Barbie, doar că de data aceasta erau destul de vii.

Bonus: În sfârșit ni s-a spus că vom face două cursuri și cu al doilea profesor, Ioana Avram. Din câte am înțeles, în absența lui Marian Pălie, care pleacă la Berlin Fashion Week.

A treia săptămână – Marian Pălie vs. Ioana Avram

Din păcate a trebuit să trag chiulul, însă un sfat vă pot da – împotriva răcelii apelați fără grijă la ceai, supă, odihnă și Theraflu.

Cu toate acestea, am aflat că s-a vorbit despre jobul de “coolhunter”. Un job nou, apărut pe la începutul anilor ’90. Aceștia sunt oameni care au un client-țintă, persoanele între 12 și 24 ani. Au un stil de viață high life – urmăresc trendurile de pe stradă și fac preziceri despre cum va evolua moda. În plus, pe la urechile mele a ajuns vestea că arta simte schimbările prin care urmează să treacă cultura cu 7-8 ani înainte.

A patra săptămână – Ioana Avram

Acum pot să vă spun cum este la cursul Ioanei Avram. Dacă aveam câteodată momente la Dl. Pălie când atenția nu-mi era captată de niciun fel, dna. Avram, chiar dacă a predat multor studenți, nu știe să predea unor femei care “mănâncă” informațiile din online.

Aceasta ne-a vorbit mult despre tendințe, multe lucruri interesante în prima oră, însă următoarele două ore (deci 3 ore fără pauză) ne-a împuiat capul cu informații cliché.

I-am admirat cu mare placere stilul funky de a se îmbrăca – un mic turban în cap și haine pe mai multe straturi – însă asta nu-i scuză stilul de predare.

Să revenim la lucruri mai interesante, am aflat despre revista View și faptul că un produs de modă are o viață scurtă, de 2 luni – la 4 săptămâni trebuie să survină o schimbare (reducere, promoție, mutarea locului în magazin, orice).

La capitolul noutăți ne-a vorbit succint despre Marco Brambilla și opera sa Civilization, despre profesia de trendsetter, trendhunter și trendspotter.

Și uite așa se mai încheie o lună, nu o mai lungesc, o să urmeze și a treia, săptămânile următoare.

Lasă un răspuns

