Cu inspiratia la control

Luna ianuarie scoate la iveală, ce nu este mai bun la mine: procrastinarea. Cu alte cuvinte, nu-mi face cu ochiul luna aceasta pentru că productivitatea mea scade, am o stare de nestare, cum zic eu. Trag de mine să fac câte ceva, deşi cu cea mai mare plăcere m-aş întoarce la hibernat.

Somn, baie, mâncare, filme, citit, seriale, câte o ieşire cu prietenii, somn, mâncare, baie, un ceai cald, multă cafea fără să-şi atingă ţelul, somn şi iar aş lua-o de la capăt.

Însă lucrurile nu pot sta aşa mereu, singură mă trezesc la realitate şi încerc să mă inspir din ce se întâmplă prin lume, ca să mai scriu şi eu un articol aici, două pe acolo. Astfel am ajuns să mă gândesc cum pot să fac, să-mi stimulez punctul meu de inspiraţie, dacă pot spune aşa. Ce ar trebui să fac, ca să mă determine să accept noi provocări.

Vrei să te inspiri?


  • Dacă ai câteodată probleme de inspiraţie sau trebuie să găseşti rezolvarea unei probleme care te macină, iar singur nu poţi rezolva, încearcă să faci un joc de brainstorming cu prietenii.
  • Ieşi de pe internet. Specialiştii au ajuns la concluzia că folosirea intensivă a internetului ne aglomerează creierul, ceea ce impiedică sau face să scadă capacitatea lui de a gândi sistematic şi profund.
  • Închide televizorul, radio-ul sau orice alt mijloc tehnologic care transmite informaţie. Nu face mai multe task-uri în acelaşi timp, Napoleon nu ţine să-l faci mândru de abilităţile tale.
  • Dacă am zis mai sus să laşi internetul, asta implică sa dezactivezi şi update-urile care îţi vin automat pe telefonul mobil.
  • Singurul lucru pe care îl pot spune că ai voie, este să scoţi toate cablurile din laptop şi să te retragi cu el, într-un loc nou, unde poţi să vezi lucrurile din altă perspectivă. Eu am trecut printr-o experienţă de acest tip: benoclându-mă la o pagină albă de ceva timp, am zis că nu am nicio şansă sa mă apuc de scris, trebuie să schimb ceva. Odată ce mi-am schimbat locaţia, totul s-a rezolvat de la sine, treptat, nu vă aşteptaţi la miracole: o cameră nouă; de la birou – pe canapea sau pe un blat de geam; în pat; la o cafenea etc.
  • În final, cred că cea mai bună formă de a te lăsa inspirat este să te odihneşti, lasă creierul să stocheze toate datele acumulate în ultima perioadă – închide internetul şi televizorul. După o scurtă perioadă de timp, materia noastră cenuşie o să triumfe.

Foto: Futurity

Lasă un răspuns

