Camera 3A: DallesGo – Curs de stilism

Prima lună

De ceva timp, pentru că la facultate creativitatea îmi este “plafonată”, am tot făcut cursuri private – de fotografie şi fashion design. Acum o lună însă, am poposit la unul de stilism, după ce am văzut câteva postere prin oraş şi inevitabil pe Facebook. Astfel am ajuns aici, să vă relatez câte un pic despre ce este vorba la curs.

Dalles – Go Fashion, este o divizie nouă din cadrul Universităţii Populare Ioan I. Dalles, care de mai bine de 70 de ani luptă pentru educaţia adulţilor – citesc eu în broşura lor. Au mai multe cursuri, dar eu am rămas la cel despre Tendinţe şi Stilism, pentru că nu mai făcusem nimic în acest domeniu.

Nu mă înţelegeţi greşit, nu vreau să mă reorientez către meseria de stilist, nu am nicio şansă, dar ca viitor jurnalist, vreau să învăt acum, cât mai am timp liber, despre toate domeniile. Pare un curs interactiv şi potrivit pentru toate persoanele care vor să afle mai multe despre modă sau care au noţiuni, dar necesită ajutor cu structurarea lor – aici mă regăsesc şi eu.

Prima săptămână “slow”

Nu pot spune că nu a fost drăguţ la prima întâlnire, unde am făcut cunoştinţă cu cei doi, care urmau să ne fie profesori pentru 12 şedinţe:

  • Ioana Avram – care are o experienţă de peste două decenii în modă, având colecţii prin La Redoute, organizând festivaluri pentru tinerele talente, cum este Pasarela sau relatându-ne că „în modă nu vorbim despre frumos, urat sau kitch, ci despre profit”.
  • Marian Pălie – colaborator la multe reviste de modă, fiind timp de 4 ani – din 2006 – fashion editor la revista Elle Romania.

Însă, cum peste tot exista şi un DAR, organizatorii ne-au dovedit că încă nu stăpânesc skill-urile necesare pentru desfăşurarea lina a unui curs de acest gen. Cu timpul, lucrurile s-au redresat.

A doua săptămână “perversă”

Daca la prima întâlnire am făcut cunoştinţă cu profesorii şi cu ceilalţi cursanţi, iar dna. Avram ne-a povestit despre mişcarea “slow fashion”, la al doilea curs, Marian Pălie a predat singur.

Acesta, ne-a schiţat asemănările şi diferenţele dintre: redactorul de moda şi stilist, într-un mod simplu, care ne-a rămas întipărit în minte. Pălie, are un stil foarte calm de a vorbi, la început se vedea că avea emoţii, dar când vine vorba despre modă, vorbeşte cu un entuziasm aparte. Un lucru haios, la acest curs ne-am delectat cu un tic verbal de-al său “pervers”, aparent totul în modă este pervertit sau pervertibil.

Pe final de curs, am analizat reviste diferite: viva, bolero, tabu, elle, vogue, marie claire si another. Când zic analizat, mă refer la ce target au şi cum se reflectă acest lucru în paginile numerelor respective.

A treia săptămână

În a treia săptămână, iar au fost probleme de organizare, existând momente când nici nu ştiam dacă se va mai face cursul, dar după un telefon întârziat, am aflat ca ni s-a schimbat locaţia. Noul loc cu care am făcut cunoştinţă a fost mult mai fashion şi mai călduros, ocazie cu care am trecut în revistă schimbările modei de-a lungul anilor: de la 1900,  până în prezent.

În următoarele două ore – cursul ţine 3 – am făcut practică. Ce înseamnă asta? Marian Pălie – iar singur, aparent Ioana Avram s-a pierdut pe drum, organizatorii nu ne-au anunţat de schimbare – ne-a adus haine şi manechine cu care să ne “jucăm”. Pe echipe – cam mulţi oameni în echipă ca să ne spunem fiecare cuvântul – am făcut ţinute, pe care i le-am expus lui Pălie, iar acesta ne-a corectat unde a fost cazul.

A patra săptămână

La a patra şedinţă, deja începeam să am dubii dacă să mai continui cu acest curs sau nu. Dacă am continuat, o să vedeţi urmărind blogul şi apariţia unor posturi cu “a doua lună” sau “a treia lună”.

Aici cromatologia a fost cuvântul cheie al şedinţei şi am avut mai mult timp pentru a face practică cu hainele aduse. Însă, deşi toţi ne lovim de culori, să le combini nu este la fel de uşor, deci nu ne-am descurcat la fel de bine ca în săptămâna precedentă.

Pe final vă las cu o combinaţie de succes: verde şi mov, în caz că nu o ştiaţi şi cu o schiţă pe care am făcut-o la începutul anului trecut, când am urmat cursurile de fashion design. Aveţi milă, nu am talent la desen.

Finalul rămâne liber…

Lasă un răspuns

